Betalingsregeling afsluiten

Moeite om een factuur in één keer te betalen? Meestal kunt u bij ons het bedrag in termijnen betalen. U sluit dan een betalingsregeling af. Dit regelt u makkelijk zelf via de IZZ Zorgverzekering app of Mijn IZZ Zorgverzekering.

Sluit u een betalingsregeling af

  1. Inloggen en aanvragen

    Log in op Mijn IZZ Zorgverzekering of de IZZ Zorgverzekering app. Ga naar uw facturen en vervolgens naar Betalingsregeling aanvragen. Doorloop de 3 stappen.
  2. Ontvangstbevestiging

    Als u een regeling heeft aangevraagd, ontvangt u van ons altijd een ontvangstbevestiging.
  3. Vragen? Wij zijn er voor u

    Komt u er niet uit? Bel ons gerust. We helpen u graag verder.

Voorwaarden afsluiten betalingsregeling

  • De factuur is € 50 of hoger. 
  • U betaalt minimaal € 25 per keer.
  • Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 12 termijnen.
  • U kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben.
  • U betaalt geen rente en andere kosten over de betalingsregeling.
  • Als u een betalingsregeling afsluit, krijgt u geen BKR-registratie.
  • Heeft u eerder een betalingsregeling afgesloten? Dan kunt u de openstaande bedragen van die regeling niet nogmaals in een nieuwe regeling opnemen.
  • Is het een premiefactuur? Wacht dan tot de uiterste betaaldatum is verlopen om een betalingsregeling af te kunnen sluiten. 

Zo sluit u een betalingsregeling af als u via automatisch incasso betaalt

  1. Laat het bedrag eerst afschrijven.
  2. Stort dan het bedrag terug op uw rekening (storneren). Dit regelt u zelf online via uw bank.
  3. Wacht op ons bericht dat de automatische incasso niet is gelukt.
  4. U kunt nu een betalingsregeling afsluiten

Bedragen hoger dan € 385 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct via de IZZ Zorgverzekering app of Mijn IZZ Zorgverzekering een betalingsregeling afsluiten. 

Wij helpen u bij betaalproblemen

Heeft u moeite met het betalen van uw zorgverzekering? Lees wat wij nog meer kunnen doen om u te helpen bij betaalproblemen.

Veelgestelde vragen over de betalingsregeling

  • Dan stoppen wij de betalingsregeling. U betaalt uw rekening dan niet meer in termijnen. Het openstaande bedrag moet u in één keer betalen. Heeft u meerdere betalingsregelingen? Dan stoppen we die ook.

  • De openstaande facturen waarvoor u een betalingsregeling kunt afsluiten, vindt u in Mijn IZZ Zorgverzekering. Een factuur voor het eigen risico kan daar een van zijn. 

    Gespreid betalen eigen risico

    Verwacht u komend jaar uw eigen risico te gebruiken? En wilt u voorkomen dat u dit bedrag in één keer moet betalen? Dan kunt u ook het verplicht eigen risico in 10 termijnen betalen. U betaalt dan 10 maanden lang een vast bedrag per maand. Op de pagina gespreid betalen verplicht eigen risico leest u hier meer over.

  • Dat kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
    • Als wij uw openstaande factuur aan een incassobureau hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met het incassobureau en vraag daar naar de mogelijkheden.
    • Als u aangemeld bent bij een schuldhulpinstantie. In dat geval kan de instantie, samen met u, naar een passende oplossing zoeken.
    • Als u 6 maanden of langer niet uw zorgpremie heeft betaald. En aangemeld bent bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK)
Al bekend met gespreid betalen eigen risico?
Verwacht u uw eigen risico volgend jaar volledig op te maken? En wilt u niet voor financiële verrassingen komen te staan? Dan kunt u gespreid betalen verplicht eigen risico aanvragen voor uzelf of voor een ander op uw polis. Lees er meer over.