Mijn IZZ Zorgverzekering

Uw zorgverzekering regelt u het makkelijkste in de IZZ Zorgverzekering app. U kunt via deze website ook gebruik maken van Mijn IZZ Zorgverzekering. Net als in de app kunt u hier online uw persoonlijke verzekeringszaken regelen.

Hieronder vindt u vragen en antwoorden over Mijn IZZ Zorgverzekering. 

Snel naar

Mijn IZZ algemeen

  • Mijn IZZ Zorgverzekering is uw persoonlijke omgeving op internet. Als verzekerde bij de IZZ Zorgverzekering door VGZ kunt u met Mijn IZZ Zorgverzekering 24 uur per dag, 7 dagen per week uw persoonlijke zorgverzekeringgegevens raadplegen en beheren.
  • Betaalt u nu via een (digitaal) betaalverzoek en wilt u dit aanpassen naar automatische incasso?

    Log in op Mijn IZZ Zorgverzekering met uw DigiD. Ga naar de pagina 'Mijn gegevens' en klik op 'Betalingsgegevens wijzigen'. Uw toestemming voor automatische incasso is van toepassing voor de betaling van de premie, het eigen risico, eigen bijdragen en onterecht uitbetaalde vergoedingen. U krijgt natuurlijk altijd vooraf bericht als wij een bedrag afschrijven.

    Betaalt u nu via een betaalverzoek per post en wilt u dit aanpassen naar een digitaal betaalverzoek? 

    Log in op Mijn IZZ Zorgverzekering met uw DigiD en ga naar 'Mijn gegevens'. Hier kunt u aangeven dat u al uw post van ons online wilt ontvangen. U ontvangt dan voortaan uw digitale betaalverzoek in uw postvak in Mijn IZZ Zorgverzekering en kunt deze direct online betalen via iDEAL.

    Let op: het betaalverzoek per post vervangt de acceptgiro. Die bieden we vanaf 1 januari 2023 niet meer aan. Gebruikt u nu acceptgiro? U heeft hierover in november bericht van ons gehad.

Wijzigen

  • Neemt u dan contact met ons op, wij staan u graag te woord.
  • In Mijn IZZ Zorgverzekering kunt u:

    • Uw polis bekijken en wijzigen
    • Een gezinslid toevoegen
    • Het resterend eigen risico bekijken
    • Facturen bekijken en betalen
    • Kiezen hoe u uw post wilt ontvangen
    • Uw betaalwijze wijzigen
    • Declaraties inzien
    • Brieven en documenten inzien
    • Een telefoonnummer toevoegen of wijzigen
    • Een e-mailadres toevoegen of wijzigen
    • Een overstap van de ene naar de andere werkgever doorgeven

    Een verhuizing of adreswijziging hoeft u niet aan ons door te geven. Wij ontvangen deze gegevens automatisch van uw gemeente.

  • Ja, dat kunt u zelf doen. 
    1. Ga naar Mijn IZZ Zorgverzekering > Verzekeringen > Contracttype wijzigen 
    2. Vul in dat u collectief verzekerd blijft 
    3. Vermeld het collectiviteitsnummer van uw nieuwe werkgever en de ingangsdatum 

Inloggen

  • Het is heel vervelend wanneer het systeem een foutmelding geeft. Onze excuses voor het ongemak. Wilt u het nogmaals proberen? Als het daarna nog niet lukt, kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.
  • Ja, dat kan. Iedereen op de polis kan inloggen op Mijn IZZ Zorgverzekering met zijn of haar DigiD-inloggegevens. De verzekeringsnemer heeft wel meer mogelijkheden in Mijn IZZ Zorgverzekering dan medeverzekerden. Zo kan alleen de verzekeringsnemer de verzekering en bepaalde gegevens (zoals het e-mailadres) van medeverzekerden aanpassen. 
     
    Wilt u dat anderen uw zorgkosten ook kunnen inzien? Bijvoorbeeld uw ouders, partner of kinderen? Regel een machtiging via www.digid.nl.
     
  • U heeft hiervoor een DigiD nodig. Deze kunt u aanvragen en activeren bij een van de balies van de deelnemende gemeentes. Ga hiervoor naar www.digid.nl en kies voor DigiD aanvragen. 

Uitloggen

  • Als u ingelogd bent ziet u in Mijn IZZ Zorgverzekering rechtsboven ‘uitloggen’ staan. Als u daarop klikt logt u uit en ziet u daarna ‘U bent veilig uitgelogd’.